Az erdei iskola jellemzői

 

 



· az iskola pedagógiai programjának integráns részét képezi;

· helyi tantervi tartalmak megvalósítását szolgálja;

· a szorgalmi időben valósul meg;

· összefüggően többnapos;

· helyszíne a szervező iskola székhelyétől különböző, természetközeli környezet;

· a megismerés tárgya az erdei iskola helyszínének környezete;

· a program megvalósítása a tanulók aktív megismerő tevékenységére épít;

· együttműködő (kooperatív-interaktív) tanulási technikákra épül,

· az együttesen végzett tevékenységekre alapozva biztosítja a személyiség- és közösségfejlesztést,

· lehetővé teszi a helyes egészségszokások kialakítását illetve megerősítését.

Az erdei iskolában a tanítás-tanulás folyamata tehát alapvetően eltér a hagyományos iskolai formától. A „máshol-lét” élményének hatására felbomlanak a hagyományos iskolai tanulásszervezési formák keretei, ezzel az erdei iskola azok korlátait túllépni, meghaladni is képes.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A honlapot a Net Time Számítástechnikai Bt. készítette

Az erdei iskola fogalma

 

Az erdei iskola jellemzői